یکی از پرکاربردترین اجزاء CRM  مایکروسافت استفاده از امکان تعریف گردش کار که در پستهای قبلی به صورت مفصل بحث شد، در این پست به عنوان نمونه امکان ایجاد گردش کاری که به ایجاد یک وظیفه جدید برای مشتری با استفاده از یک شرط خاص خواهد کرد، می پردازیم، در نظر داشته باشید با توجه به یکپارچگی موجود بین CRM و سرویس ایمیل اکسچنج مایکروسافت و یا سرویس ارسال پیامک شما می توانید با تغییرات جزیی در گردش کار مطرح شده به صورت خودکار به ارسال ایمیل و یا پیامک هم اقدام کنید.  

 

در این پست سعی شده به صورت کاربردی و با استفاده از تصاویر مراحل انجام کار توضیح داده شود:

1- در فاز اول برای تعریف یک گردش کار جدید مسیر زیر را دنبال کنید:

settings> customization> customize the system

  

2- سپس به تنظیم فرآیند مورد نظر می پردازیم، در این مرحله بهتر است گزینه ایجاد از روی یک فرآیند خالی انتخاب شود:

 

3- رکوردهایی که مایل هستیم بر روی آنها شرط کنترل شود را انتخاب خواهیم کرد:

 

4- در این گام شرط مورد نظر را تنظیم خواهیم کرد:

 

5- و در نهایت به تنظیم شرط آغاز گردش کار می پردازیم!

 


منبع : اورست