تگ عنوان صفحه یکی از مهم ترین عناصر HTML در طراحی سایت به شمار می آید که در تگ HEAD صفحه قرار می گیرد. عنوان صفحات برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل تاثیر بسیار بالاییر بر روی سئو سایت شما دارند.
هنگامی که کابران کلمه یا عبارتی را در موتورهای جستجو وارد می کنند، نتیجه جستجو عنوان یک صفحه، آدرس آن، توضیحات متا را نمایش می دهد. کاربر پس از مشاهده این اطلاعات، بهترین لینک موجود را انتخاب می کند.

بنابراین عنوان صفحات وب، یکی از مهم ترین عناصری است که هم بر روی سئو سایت و هم بر روی افزایش نرخ کلیک سایت تاثیر دارد.
نحوه انتخاب عنوان صفحه خلاصه و مفید
عنوان یا Title هر صفحه مهم‌ترین بخشی است که در موتورهای جستجو به نمایش در می آید.
باید توجه داشته باشید که بتوانید باtitle  مناسب کلیات کار و اهداف طراحی وب سایت را نیز نشان دهید. پس با رعایت کردن اصول سئوی سایت این عناوین را User friendly تر بنویسیم تا باعث افزایش نرخ کلیک شود.
نکاتی که در نوشتن باید رعایت شود:
  • عنوان صفحه باید بین 65 تا 70 کاراکتر باشد.
  • عنوان صفحه دربردارنده ی کلمات کلیدی باشد.
  • کلمات کلیدی هر چه به اول تایتل نزدیک‌ تر باشد زودتر ایندکس می‌شود.
  • هر صفحه باید عنوان جدا گانه ای داشته باشد وقتی دو صفحه با عنوان‌های یکسان داشته باشیم، مشکل محتوای تکراری خواهیم داشت که باعث کاهش رنکینگ سایت می شود.
  • جلوگیری از استفاده ی کلمات کلیدی کم اهمیت
استفاده از نام برند در عنوان صفحات
دو روش برای استفاده از برند در تایتل صفحه وجود دارد که به آن اشاره شده است:
  • عنوان صفحه 1 :برند | کلمات کلیدی اولیه – کلمه کلید ثانویه
  • عنوان صفحه 2:کلمات کلیدی اولیه – کلمه کلید ثانویه | برند
اگر برند شما معروف است از عنوان صفحه 1 استفاده کنید.اما درصورتیکه برند ناشناخته‌ای دارید ازعنوان صفحه 2 استفاده کنید .و یا می‌توانید عنوان برند را از تایتل صفحات حذف نمایید، که این بستگی به هدف شما دارد.
به عنوان مثال اگر تمرکز اصلی شما روی برند باشد از آن استفاده و در غیر این صورت از آن صرف نظر کنید.
استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه
عنوان صفحات اگر به صورت خلاصه و جذاب باشد نه تنها بر روی سئوی وب سایت اثر دارد، بلکه نرخ کلیک کاربران در موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد . توصیه شده که عنوان را کوتاه بنویسید و کلمات کلیدی با اهمیت را در اول آن قرار دهید. زیرا چشم کاربران در هنگام تماشای یک صفحه از چپ به راست حرکت می‌کند، و بیشترین تمرکز آن در قسمت چپ است.
علاوه بر این توجه داشته باشد که موتورهای جستجوگر توجه بیشتری به دو کلمه ابتدایی عنوان صفحه دارند.